JUDO – cea mai nouă secție a CSM
Consilierii slătineni sunt chemați joi să aprobe înființarea celei de-a opta secție sportivă care va funcționa în cadrul CSM Slatina.
Marfă „de firmă“ în vizorul polițiștilor
În mai multe magazine din Slatina și Caracal se vindea îmbrăcăminte, încălţăminte și jucării etichetate ca fiind „de firmă”. În realitate acestea erau contrafăcute, iar cinci agenți economici din Slatina și Caracal s-au ales cu dosare penale.
Cadastru gratuit la Slatina și în alte opt localități din Olt
În ședința ordinară de joi, consilierilor slătineni li se va supune votului aprobarea proiectului prin care municipalitatea slătineană dorește să facă gratuit cadastru și cărți funciare. Acest lucru este posibil printr-un Program Național iar înregistrarea sistematică a datelor se va face pe o perioadă de 18 luni.
Opt autobuze electrice vor ajunge la Slatina
Opt autobuze electrice vor ajunge la Slatina, în urma implementării unui proiect cu fonduri europene de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Zeci de tone de furaje făcute scrum în urma unui incendiu provocat (VIDEO)
Un incendiu de proporţii a avut loc duminică noaptea lângă o gospodărie din satul Alimăneşti, comuna Izvoarele. În urma incendiului zeci de tone de furaje şi floarea soarelui s-au făcut scrum.
prev
next
Un sârb şi doi cetăţeni români au fost prinşi în urma unei acţiuni în flagrant organizată miercuri noaptea de procurorii DIICOT Mehedinţi la Slatina, judeţul Olt. Cei trei bărbaţi au fost prinşi într-o benzinărie.
În dimineața zilei de miercuri, 17 aprilie, pompierii au intervenit cu o autospecială de...
Tentativă de omor calificat la un bar din Drăgăneşti Olt. Un tânăr a vrut să-i taie...
Primarul Emil Moț a semnat cu ADR S-V Oltenia primul contract dintr-o listă cu 12 proiecte.
Consiliul Județean a semnat joi, 18 aprilie, al VI-lea contract finanțat de ADR S-V Oltenia....
CSM Slatina a încercat să țină piept campioanei României. Diferențele dintre cele două...
După Osica de Sus și Rusănești, DSVSA Olt a ridicat restricţiile și în gospodăria din Cilieni, afectată de pesta porcină. Testele de laborator au arătat că porcul santinelă este sănătos.
Un număr de şase focare de varicelă sunt în evoluţie la unităţi de învăţământ...
Marţi, 9 aprilie, în ședință extraordinară, consilierii județeni au apobat bugetul județului...

Life style

Poliţiştii au declarat că au fost chemaţi pe Chester Street din zona West End în jurul orei 20:00, unde au găsit un bărbat care suferise răni grave. Bărbatul a murit la faţa locului, se indică într-o declaraţie a poliţiei.

Ce trebuie să ştii dacă vrei să-ţi faci SRL în 2016

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

srl 2016Legea societăţilor nr. 31/1990 stabileşte, entităţile cu personalitate juridică pot fi constituite în una dintre următoarele cinci forme de organizare: societate în nume colectiv, societate în comandită simplă, societate pe acţiuni, societate în comandită pe acţiuni şisocietate cu răspundere limitată. De altfel, aceasta din urmă este şi forma de organizare întâlnită cel mai des în ţara noastră, iar înregistrarea unei astfel de entităţi la Oficiul Registrului Comerţului nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile.

Astfel, potrivit actului normativ, într-o societate cu răspundere limitată, numărul asociaţilornu poate fi mai mare de 50, existând însă şi posibilitatea ca o firmă să aibă un asociat unic, persoană fizică sau juridică. De altfel, o persoană fizică sau o persoană juridică nu poate fi asociat unic decât într-o singură societate cu răspundere limitată, iar dacă asociatul unic este şi administrator, acestuia îi revin şi obligaţiile prevăzute de lege pentru această calitate.

Totodată, capitalul social al unei SRL nu poate fi mai mic de 200 de lei şi se divide în părţi sociale egale, care, la rândul lor, nu pot fi mai mici de 10 lei. În cazul în care, într-o societate cu răspundere limitată, părţile sociale sunt ale unei singure persoane, aceasta, în calitate de asociat unic, are drepturile şi obligaţiile ce revin adunării generale a asociaţilor.

Primii paşi pentru înmatricularea unei societăţi

Pentru a înfiinţa un SRL, este nevoie de întocmirea documentaţiei necesare şi depunerea acesteia la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul în raza căruia solicitantul îşi stabileşte sediul profesional (ORCT).

Prima etapă în procedura de înfiinţare o reprezintă rezervarea denumirii societăţii cu răspundere limitată, prin depunerea la ORCT a cererii de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completată cu trei denumiri, în ordinea preferinţelor, şi achitarea taxei de registru la casierie, taxă care în prezent este de 72 de lei, fiind formată din: taxa de registru (45 de lei) şi un procent aplicat taxei de registru -- 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin -- prevăzute de Legea nr. 85/2014 (27 de lei).

Potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), firma unei societăţi cu răspundere limitată se compune dintr-o denumire proprie, la care se poate adăuga numele unuia sau al mai multor asociaţi şi este însoţită de menţiunea scrisă în întregime "societate cu răspundere limitată" sau "S.R.L.".

În ceea ce priveşte formularul utilizat pentru rezervarea denumirii, acesta poate fi obţinut de la Registrul Comerţului sau poate fi descărcat de pe site-ul instituţiei. De asemenea, un lucru important de care profesioniştii trebuie să ţină cont este acela că există posibilitatea ca niciuna dintre cele trei denumiri alese să nu fie disponibile, astfel încât este recomandat ca solicitanţii să aibă şi unele variante de rezervă.

De asemenea, este important să precizăm că dovada rezervării denumirii se ridică în aproximativ 30 de minute de la depunerea cererii, aceasta fiind valabilă, din momentul obţinerii, timp de trei luni. În cazul în care procedura de înmatriculare a societăţii nu este finalizată în acest interval de timp, documentul îşi pierde valabilitatea, astfel încât solicitantul trebuie să ceară o nouă rezervare de denumire şi să achite taxele aferente.

Mai departe, persoanele care doresc să înfiinţeze un SRL trebuie să dovedească faptul că deţin un sediu social. Astfel, documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social pot fi: extrasul de carte funciară, contractul de vânzare-cumpărare, contractul de donaţie în formă autentică sau certificatul de moştenitor, în cazul persoanelor care aleg să folosească drept sediu social un imobil pe care îl au în proprietate, sau contractul de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, în cazul proprietarului/locatorului persoană fizică), contractul de subînchiriere, contractul de concesiune, contractul de leasing imobiliar sau contractul de comodat pentru spaţiile închiriate de deţinătorii viitoarei companii.

Conform informaţiilor furnizate de site-ul instituţiei, toate documentele enumerate anterior trebuie depuse în copie certificată de parte sau în copie legalizată, cu excepţia extrasului de carte funciară, care se depune în original.

Important! În cazul în care sediul social al firmei este stabilit într-un bloc de locuinţe, este nevoie şi de acordul vecinilor sau asociaţiei de locatari pentru stabilirea sediului social.

Totodată, dosarul de înregistrare trebuie să conţină o cerere adresată Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) în vederea obţinerii certificatului emis de administraţia financiară competentă, care certifică faptul că pentru imobilul cu destinaţie de sediu socialnu a fost înregistrat un alt document pentru înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit

Asta deoarece la art. 17 din Legea societăţilor este stabilit că la acelaşi sediu pot funcţiona mai multe societăţi numai dacă imobilul, prin structura lui şi suprafaţa sa utilă, permite funcţionarea mai multor societăţi în încăperi diferite sau în spaţii distinct partajate. Totodată, conform aceluiaşi temei legislativ, numărul societăţilor ce funcţionează într-un imobil nu poate depăşi numărul de încăperi sau spaţii distincte obţinute prin partajare.

Conţinutul actului constitutiv şi întocmirea acestuia

Conform normelor în vigoare, actul constitutiv se încheie sub semnătură privată, se semnează de către toţi asociaţii şi trebuie să cuprindă:

- datele de identificare ale asociaţilor;

- forma (în cazul nostru - SRL), denumirea şi sediul social;

- obiectul de activitate al societăţii, cu precizarea domeniului şi a activităţii principale. Potrivit reglementărilor în vigoare, o firmă poate avea un singur obiect principal de activitate, căruia îi corespunde un singur cod CAEN, care este declarat obligatoriu la constituire. În ceea ce priveşte numărul de obiecte secundare de activitate, legislaţia nu prevede vreo limitare în acest sens

- capitalul social, cu menţionarea aportului fiecărui asociat, în numerar sau în natură;

asociaţii care reprezintă şi administrează societatea sau administratorii neasociaţi, datele lor de identificare, puterile ce li s-au conferit şi dacă ei urmează să le exercite împreună sau separat;

- partea fiecărui asociat la beneficii şi la pierderi;

- sediile secundare -- sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică -- atunci când se înfiinţează odată cu societatea sau condiţiile pentru înfiinţarea lor ulterioară, dacă se are în vedere o atare înfiinţare;

durata societăţii;

- modul de dizolvare şi de lichidare al societăţii.

Potrivit art. 6 din Legea nr. 31/1990, semnatarii actului constitutiv sunt consideraţi şifondatori, iar persoanele care sunt incapabile sau care au fost condamnate, printre altele, pentru infracţiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracţiuni de corupţie, delapidare, infracţiuni de fals în înscrisuri sau evaziune fiscală nu pot avea calitatea de fondatori şi, implicit, cea de asociaţi sau administratori.

În ceea ce priveşte capitalul social pentru înfiinţarea unei SRL, acesta este de cel puţin 200 de lei, aşa cum am menţionat anterior, şi se depune într-un cont nou, deschis în numele firmei de către administrator, la orice bancă de pe teritoriul României. Astfel, persoana care va fi administratorul firmei (aceasta poate fi chiar asociatul/ unul dintre asociaţi sau o altă persoană aleasă de aceştia) trebuie să aibă asupra ei, atunci când solicită deschiderea contului, următoarele documente:

- actul constitutiv;

- dovada rezervării denumirii;

- buletinul sau cartea de identitate;

- buletinul sau cartea de identitate a delegatului + împuternicire pentru acesta, dacă este cazul.

Ce acte trebuie să mai cuprindă dosarul de înregistrare?

Odată încheiat actul constitutiv, potrivit legislaţiei în vigoare, fondatorii sau primii administratori trebuie să ceară, în termen de 15 zile, înmatricularea societăţii în registrul comerţului în a cărui rază teritorială îşi va avea sediul noua companie. Cererea de înregistrare trebuie să fie însotiţită de o serie de documente, după cum urmează:

- actul constitutiv al societăţii;

- dovada efectuării vărsămintelor în condiţiile actului constitutiv;

- dovada sediului declarat şi a disponibilităţii firmei;

- în cazul aporturilor în natură subscrise şi vărsate la constituire, actele privind proprietatea, iar în cazul în care printre ele figurează şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;

- actele constatatoare ale operaţiunilor încheiate în contul societăţii şi aprobate de asociaţi;

declaraţia pe propria răspundere a fondatorilor, a primilor administratori şi, după caz, a primilor directori, respectiv a primilor membri ai directoratului şi ai consiliului de supraveghere şi, dacă este cazul, a primilor cenzori, că îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege;

- alte acte sau avize prevăzute de legi speciale în vederea constituirii.

În plus, dosarul de înregistrare trebuie să mai cuprindă:

- declaraţia referitoare la înregistrarea fiscala:

- declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:

- persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, activităţile declarate, o perioadă de maximum trei ani

- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip

- în cazul firmelor cu asociat unic, declaraţia că persoana are calitatea de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată sau că societatea cu răspundere limitată cu asociat unic nu este asociat unic în altă societate cu răspundere limitată (original);

- specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original). Acestea se depun la oficiul registrului comerţului odată cu cererea de înregistrare, dacă reprezentanţii au fost numiţi prin actul constitutiv, şi pot fi date în faţa directorului ORC sau a înlocuitorului acestuia care va certifica semnătura sau în formă autentică la notarul public;

- copie după actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice;

- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale, dacă este cazul.

După verificarea dosarului, reprezentantul societăţii achită taxele pentru înmatricularea firmei, a căror valoare este, potrivit ONRC, de 400 de lei, formată din:

250 de lei - taxele de registru;

150 de lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru -- 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2014.

În plus, la suma amintită anterior se adaugă tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a. Taxele pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile registrului comerţului, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată.

Totodată, cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege și dovezile privind plata taxelor și tarifelor legale trebuie îndosariate (în dosar cu șină) și numerotate, după care trebuie depuse de către solicitanți direct la registrul comerțului, prin poștă, cu scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică trebuie să aibă încorporată, atașată sau logic asociată, semnătura electronică extinsă.

În ceea ce privește soluționarea cererii, aceasta revine în competența directorului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoanei sau persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea și a altor acte doveditoare decât cele enumerate.

Dacă dosarul este complet şi cuprinde toate documentele solicitate, Oficiul Registrului Comerţului eliberează actele privind înmatricularea noii firme în termen de trei zile de la depunere.

Avocat COLTUC MARIUS VICENTIU

Video Slatina

Culinar

Ingredientele pentru șase porții: carne de vită 900 g
Preparare: Varza, curățată de foile de prisos, se împarte în șase părți egale și se opărește cu...
Preparare: Puiul spălat și tranșat se pune la foc un 1,5 l de apă – avându-se grijă să se...

oferta filmari

Economie

Compania Prysmian a inaugurat marţi o nouă unitate de producţie în municipiul Slatina.
Prolyte a demarat investiţia în urmă cu mai bine de doi ani iar fabrica se întinde pe...

Beauty & style

Foloseşte creionul dermatograf maro sau brun închis pentru a accentua linia genelor numai pe pleoapele superioare. În acest fel ochii tăi vor părea mai mari chiar dacă nu ai folosit mascara
Exclude orice produs care conţine particule strălucitoare, precum un iluminator prea puternic...
Cele mai bune sfaturi ca să ai o energie debordantă, să scapi de kilogramele în plus şi să...

Medicină veterinară

Ai grijă de animăluțul tău? Atunci urmărește cu atenție rândurile următoare întrucât babesioza este o boală groaznică și se vindecă foarte greu. 
Free Joomla! templates by Engine Templates
loading...