Ce angajati primesc salarii de peste 1400 euro pe luna

salarii_euro

In industria de call center din Romania, cele mai mari salarii sunt oferite vorbitorilor de limbi nordice sau de olandeza.

Pentru angajatii din call center vorbitori de limbi nordice sau olandeza, salariile de start se situeaza, in medie, intre 1.450 si 1.900 Euro brut pe luna, in functie de toate abilitatile solicitate pentru fiecare post in parte, se arata intr-o analiza realizata de compania americana CGS, cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing din Romania.

In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se afla, de asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850 - 1.200 Euro brut pe luna.

"Salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele niveluri in primul rand intrucat vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienti pentru care furnizam serviciile de outsourcing. In plus, in general solicitam acelorasi angajati inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; desigur ca ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe masura", a precizat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS in Romania.

Companiile care doresc sa isi externalizeze o serie de servicii (precum suportul tehnic, relatiile cu consumatorii, vanzarile etc) devin clienti ai call centerelor, astfel incat pe functiunile mentionate lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze cu persoane din intreaga lume.

Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, intrucat standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa. Cunoscatorii de poloneza, ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.

Call centerele au cel mai mare numar de posturi pentru vorbitorii de romana, engleza, franceza, germana si italiana. "Pentru proiectele pe limba romana, unde nu sunt solicitate competente tehnice avansate, salariile din call centere se situeaza in jurul salariului mediu pe economie si conform performantelor fiecarui angajat veniturile cresc adesea cu 20-30%, in functie de bonificatii. In ceea ce priveste limba engleza, media salariala se situeaza intre 450 - 750 Euro brut pe luna, in functie de proiect, tipul de call center, competentele tehnice ale angajatului etc", a declarat Vladimir Sterescu.

In multe firme, la salarii se adauga bonusuri de performanta, premii, tichete de masa etc. Astfel, vorbitorii de limbi de circulatie europeana ajung in primul an de munca la venituri situate intre 600 - 850 Euro brut.

Analiza realizata de CGS arata ca, in ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajatilor din industria de call center au crescut fata de perioada similara anterioara, in aceasta categorie fiind incluse bonusurile de performanta, primele, premiile si alte stimulente non-financiare.

CGS Inc a fost fondata in New York, SUA, in anul 1984, si furnizeaza solutii tehnologice de afaceri, comert electronic, consultanta, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicatii software si servicii de training, deservind clienti din America de Nord, Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.

www.moneycenter.ro

Pin It