Anghel (ANPC), despre cazul Raiffeisen: Am acţionat pentru apărarea drepturilor consumatorilor şi prevenirea unei eventuale prescripţii

paul anghelClienţilor afectaţi de practica Raiffeisen Bank de creştere a dobânzilor la creditele restructurate nu li s-a reparat prejudiciul timp de mai mult de un an şi jumătate, deşi a existat o hotărâre definitivă împotriva băncii emisă de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a declarat, sâmbătă, pentru AGERPRES, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

El a precizat că acesta a fost şi motivul noului ordin emis de preşedintele ANPC.

"Considerăm că o hotărâre definitivă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie are putere de lege şi trebuie respectată. De la pronunţarea acesteia a trecut, însă, mai mult de un an şi jumătate, timp în care consumatorii care au fost afectaţi aveau tot dreptul să le fie deja reparat prejudiciul. Faptul că acest lucru nu s-a întâmplat încă ne-a condus la încheierea procesului verbal de constatare a contravenţiei şi la emiterea Ordinului", a afirmat Paul Anghel.

Directorul general al ANPC a menţionat că instituţia a dorit astfel să preîntâmpine o eventuală prescriere a faptei.

"Nu vroiam să ajungem în apropierea momentului când ar fi putut interveni prescripţia şi atunci am considerat normal să acţionăm pentru apărarea drepturilor consumatorilor, pentru că este de datoria noastră să preîntâmpinăm apariţia unei situaţii profund dezavantajoase pentru aceştia. Acţionăm de fiecare dată pentru aplicarea legii, în conformitate cu atribuţiile ANPC", a adăugat Paul Anghel. Foto: Facebook/paulanghel

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei.

 

 

 

 

 

 

 

Actualitate

Economie

Alte articole

Poate te interesează:

© 2021 Slatina Ta. Drepturi rezervate.