Exproprieri pentru drumul expres Craiova - Piteşti

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

autostrada bucuresti craiovaDocumentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti a fost înaintată, miercuri, către Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP), spre validare, potrivit CNAIR. Acest nou Tronson este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550.

“Cel de al doilea tronson, care urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Valoarea estimata a acestui nou tronson este de 1.476.349.583,89 lei făra TVA din care Lotul 1 - 671.388.626,66 lei fără TVA şi Lotul 2 - 804.960.957,23 lei fără TVA”, precizează un comunicat de presă al CNAIR.

Primăriile de pe raza judeţului Olt pe teritoriul cărora trece traseul viitorului Drum Expres Craiova - Piteşti au primit o notificare din partea CNAIR pentru a identifica proprietarii terenurilor care se află pe acest traseu, în vederea exproprierii. Traseul Tronsonului 2 al acestui drum cu regim de autostradă a fost făcut public de Compania de Drumuri şi va traversa localităţile oltene Balş, Bârza, Piatra-Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Potrivit aceleaşi surse, documentaţia pentru primul tronson al drumului expres Craiova – Piteşti, cu o valoare estimată de 479.802.905,88 lei fără TVA, a fost înaintată la începutul acestei săptămâni către ANAP, spre validare.

Cuprins între km 0+000 şi 17+700, tronsonul I ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj, şi va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti.

Drumul expres Craiova - Piteşti va avea o lungime de 121,185 km şi să permită deplasarea cu o viteză de 130 km/h, similară celei aferente unei autostrăzi.

“Acest drum expres va avea totodată, un profil de 4 benzi de circulaţie şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferenţa între acest drum expres şi o autostradă este banda de urgenţă, care în cazul drumului expres este de 1,5 m.Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European şi va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene.

S-au făcut toate eforturile pentru ca acest proiect să beneficieze de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu financiar. În vederea scurtării timpului de execuţie şi pentru punerea în circulaţie a acestui drum expres cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente”, spun reprezentanţii CNAIR.